OPRAVA NEZÁVISLÉHO TOOPENÍ EBERSPACHER HYDRONIC D3W-Z MULTIVAN T4

V podstatě šlo o nejběžnější opravu topení, která spočívala vs výměně žhavící svíčky a sítka. Za svíčku keramickou 1800,- a nové nerezové sítko 350, – Staré bývá většinou propálené a zakakarbonované jak je vidět na obrázcích níže. Závada se projevuje hulením z výfuku a následným zhasnutím plamene s dochlazením topení. Dochází k ní vlivem častých startů a popojížděním na krátké vzdálenosti během něhož dojde k automatickému startu topení, vlivem nízké teploty. Po zhasnutí motoru v bufíku dochází k nadměrné karbonizaci a dehtování právě v okolí žhavící svíčky a plamence. Tímto neduhem trpí 99% aut vybavených příhřevem teplé vody v motoru. Jediná účinná věc jak tento problém odstranit je instalovat na čidlo teploty vzduchu, jehož účelem je spínat topení při nízkých teplotách manuální vypínač. Tím si pak na krátké vzdálenosti bufík odstavit z provozu. Ideální pro bufík je min 30min nepřetržitý provoz. Takže až bude chtít někdo poradit ozvěte se, mám to teď dobře načtené. 

4 Responses

  1. Radim Adámek napsal:

    Jo abych nezapomněl, ti nejdrsnejší borci mají nezávislé topení v autě dvě. Jedno teplovodní a druhé teplovzdušné. A oboje na dálkové ovládání samozřejmě. 🛠️

    • Ondra napsal:

      Jsem drsný, ne nejdrsnější. Mám Od Srpna Mulťáka s nezávislým teplovzduchem s hodinama, takže si nastaví kdy a jak dlouho bude topit. Mám i předehřev a bylo mi tvrzeno že je v cajku a funguje. No není to pravda. V těchto mrazivých dnech sotva po ránu zahřeju na 80°C Servisáka na bufa bych měl, ale chce ho „v krabici“ takže si ho mám vypreparovat. Tuším kde se nachází (podle výfuku), ale kudy k němu a co si na to připravit? V tom bych ocenil radu. Ondra

      • František napsal:

        Ahoj, přidávám se s prosbou jak na demontáž přihřevu. Máte nějakou literaturu a nejlépe obrázky jak se k němu dostat? Děkuji. František

        • Radim Adámek napsal:

          Literaturu nemám a fotek bohužel také víc ne. Odpojí se hadice a zajistí se proti vytečení chladicí kapaliny. Dále je potřeba odpojit přívod paliva to je ta tenká hadička na naftu. z druhé strany je přívod vzduchu a výfuk na objímkách. Pak zbývá odpojit sdružený konektor napájení a ovládání. Bufík je celý v takové objímce. trošku ježek v kleci a je potřeba si zajistit přístup jak ze spodu tak shora.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *