JAK SE JEZDÍ NA SKŮTRU V THAJSKU

Dnes vás zavedu na Thajské a Malajské ostrovy a podíváme se jak se tady jezdí. Samotná doprava v Thajsku je poměrně divoká. Na cestách můžeme potkat naprosto cokoliv. Nejpočetnější skupinou jsou zde skútry, mopedy a malé motorky.

Na těch je možné převážet prakticky cokoliv a v jakémkoliv množství.

Doprava je hustá. Je potřeba se vyhýbat lidem, domácím zvířatům, ale především ostatním mopedům, které kličkují ulicemi bez jakýchkoliv předpisů. Potkat můžete i absolutní unikáty. Tady se na nějaké technické předpisy opravdu nehraje a po cestách se pohybuje prakticky všechno co má kola nebo kopyta. Nejhorší jsou však opice, které posedávají kolem cesty a čekají co by ukradly nebo na koho skočily.

Přes to všechno, pokud chcete ostrovy dobře poznat a projet si nejzajímavější místa a pláže, je nejlepší půjčit si vlastní skútr. Začlenit se do místní divoké dopravy, však není pro každého. Nejprve byste měli byste zvážit jestli máte dostatek zkušeností s jízdou na motorce, pevné nervy a hlavu přizpůsobenou k jízdě po druhé straně cesty, tedy pro jízdu vlevo 🙂

To se může jevit jako naprostá hračka. Opak je však pravdou. Už jenom najet na kruhový objezd vlevo a pak z něho zase vlevo vyjet, je veliká taškařice. Najet do něj ještě jde, i když máte pocit že vás každou chvilkou někdo smete, ale vyjet doleva je prostě divné…. Nejednou jsem se po evropsku ocitl na pravé straně tzn. v protisměru.

Protože skútrů je mnoho, tankuje se tady prostě jinak než u nás. Na každém rohu je k dostání nějaká ta PETka s benzínem, nebo si ji jednoduše koupíte v sámošce. Motorkový park je široký a vybrat si můžete cokoliv. Skútr s nájezdem 230 tis km není nic zvláštního. Před jízdou je ale dobré si vyzkoušet jestli moped dělá všechno co má, zejména jestli fungují brzdy. I když jsme vypadali divně, trval jsem na přilbě i když ji tady nikdo nevozí.

Spotřebu není třeba sledovat. Zprvu jsem si myslel, že mám zaseklý ukazatel paliva. Pak se ale ukázalo, že skútr nic nežere a tak jsem to už neřešil.

Tahle HONDA měla najeto nějakých 230 000km

Denně jsme najezdili asi 150km tj 1/2 nádrže benzínu, za kterou jsme dali 32kč. Denní půjčení skútru je za cca 100kč Protože je kolem toho hodně papírování, je lepší si skútr půjčit na více dní a parkovat ho před hotelem jak to dělají všichni

Pokud už narazíte na benzinku vypadá trochu odlišně než u nás. Poznávací znamení je sud s deštníkem. Obsluha je většinou v domě nebo na rýžovém poli. Proto je potřeba troubit dokud někdo nepřijde.

Prodej benzínu na 100 možných způsobu, tento je asi nejbezpečnější

No Responses

  1. Pavla Adámkova napsal:

    Vypadá to jako stánek na cukrovou vatu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *